Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Sunday, February 19, 2012

perempuan, keje kat opis goyang kaki je... :p

berani cakap macam ni? sape kate goyang kaki je??? wah wah sesedap mulut ye nak cakap macam ni ye... ada sesiapa yang geram tak gan tajuk di atas? ha.ha kalau geram sila simpan dulu ye puan-puan & cik-cik ye, sebab ayat ni bukan dari nisah, ni ayat-ayat dari lelaki-lelaki idaman malaya yang kat luar tu, selalu sangat nisah dengar dialog camni, harus geram & sakit hati kan,  keje kat opis ni memang la goyang kaki cik abang semua, tapi kena la fikir jugak.. walaupon kami ni perempuan, cuma duk atas kerusi & mengadap PC je, itu tidak semestinya keje-keje kami ni senang, walaupun kami duduk je atas kerusi ni, tapi haruslah ingat, kami bukan duduk kerusi MASSAGE yang berjenama bagai tu tau, kerusi tu mungkin cantik, tapi tak empuk macam sofa kat rumah, kerusi kat opis mungkin lah selesa, tapi kerusi tu takde la kemudahan mengurut badan ye, paling bole buat pon cume menyandar je, bila menyandar tu pun bukannya selesa sangat, hanya sekadar nak lepaskan penat & sengal2 badan je sket kan, so please, mintak kejesama ye janganlah menilai orang pompuan keje kat opis ni senang, 

pernah tak terfikir, walopun kami-kami ni semua duk kat atas kusi goyang kaki je, tangan kami bergerak menaip surat bagai tau, yang paling penat, bile mata melihat screen PC, ingat tak penat ke? perasan tak majoriti wanita yang bekerja di opis mengadap PC mesti memakai contact lens atau spec mata, nak tau sebab ape? sebab cahaya dari PC ni boleh mengaburkan & merosakkan mata kami ni, nampak bukan mudah, ia melibatkan kesihatan tau, dan peratus untuk gemuk pon senang (^_^) ... tu belum kira lagi, kami duk pikir ayat nak buat surat, ingat nak susun ayant senang ke? heyy!! nak buat ayat merepek meraban tu memang lah sangat mudah, lagi2 kalau nak guna bahasa pasar je, tapi haruslah ingat kalau nak buat ayat formal, ia agar susah.. penyusunan ayat mestilkah betul, tepat, ringkas dan padat. ingat senang??? bole berputar kepala ni tau nak memikiornya tau... 

wahai jejaka malaya sekalian, keje kat opis ni bukanlah mudah seperti yang korang fikirkan, ada perkara yang mudah, ada juga perkara berat yang perlu di galas.. tu belum kira kena hamun gan bos besar? kalau dah kena hamun, nak duduk .. nak berdiri pon tak sonang tau... nak nangis pon tak boleh, kang orang kate kite lembik, mengada. manja.. paling tak best kalau kena bahasa2 sinis, saki hati hoccay!!!!

ketahuilah, bekerja di opis bukanlah satu perkara yang mudah, dan bukan semua orang boleh melakukan perkara yang sama. dimana pon kite bekerja, di opis, di kilang atau di luar, semua tu ada kepayahan sendiri, hanya orang yang melaluinya yang mampu tahu susah senang keje yang di lakukan.. tak kisah lah kalau jadi bos ke, jadi pekerja ke, kalau dah nama pun bekerja, ia tetap payah & susah & berat, dan ini termasuklah keje-keje dirumah.

pada jejaka2 malaya kat luar sana, berhenti lah menghakimi kami yang bekerja di opis, kerana jika kamu berada di tempat kami, nescaya kamu sendiri tak pasti adakah tugas kami ini mampu kamu galas seperti kami galas setiap hari..


Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email