Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, February 17, 2012

untuk isteri tersayang

jumaat tiba lagi, yeay!! yeayy!! Alhamdulillah sampai jugak kita kat 24 Rabiulawal 1433 ni kan..
semua orang tahu, nak jadi wanita ni bukanlah perkara mudah dah tidak jugaklah menjadi hal yang susah.. terpulang kepada individu untuk meletakkan situasi di mana kan, nak jadi susah ke nak jadi mudah..
ehem ehem, tepuk DADA TANYA HATI ye kawan-kawan.. erm hari ni awal nisah membelek beberapa blog kawan-kawan yang lain, dlm sebuah bolg islamic, nisah terjumpe Coretan Untuk Isteri Tersayang

NAH!! ini la die, hehehhe nisah copy paste.. saje nak share2 gan kawan-kawan semua
sila ringankan mata & mulut anda untuk melihat dan membaca sehingga habis ye..
jemput baca ye (^_^)

Untuk isteri tersayang ............1) “Sekali suami minum air yang disediakan o...leh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.


2) “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”

3) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.

4) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”.

5) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.

6) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.

7) “Apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)

8) “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”.
Dan ingatlah wahai wanita, semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu "TAAT"...
Alhamdulillah, selamat habis baca ye, pada kita yang belum melaksanakan seperti ciri-ciri di atas, masih belum terlambat untuk mencari peluang untuk melakukannya, kalau tidak mampu melakukan 8/8, kalo dapat 5/8 pun dah cukup bagus ye, kita kan bukan perfect untuk jadi segalanya.. dan pada kita yang belum berpeluang melakukannye tu, takpe.. jangan risau.. kita masih ada masa untuk berubah & melakukannya sedikit demi sedikit.. biarlah bermula dengan sedikit, asalkan ada semangat untuk meneruskannya, macam orang-orang tua cakap.. "sikit-sikit, lama-lama jadi bukit"
Semoga kita sentiasa di beri jalan untuk berubah.. Amin....

2 comments:

  1. Alhamdulillah!!
    Nikman dilahirkan sbg sorang wanita..
    TC & Happy Weekend dik!! ;)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.. best kan.. :) so proud to be a women sis, happy weekend too

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email