Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Saturday, January 5, 2013

Mencari Redha Allah

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)
Happy Sabtudays you all..
ke mana anda hari ini ?
Pn. Wifey, duk rumah aje. 
En. Hubby kate die penat. jadi mahu berehat sahaja.
esok baru pegi jalan-jalan..
hari ini, kite bersantai secara ringan-ringan aje lah ye...

1. Kita dipandang baik kadangkala bukanlah kerana kita benar-benar baik tetapi kita sedang berlajar menjadi baik"

2. Musibah yang menimpa akan mendekatkan dirimu dengan Allah menyebabkan tanganmu memohon padaNya, air matamu insaf berlinangan. Mengajarmu tentang doa dan harapan, rayuan dan rintihan. Menghilangkan darimu kesombongan dan keangkuhan. Di saat itu dirimulah yang paling hebat

3. Saat Orang Bicara BURUK dan membuka KEAIBAN kita, padahal kita tidak pernah Mengusik kehidupan Mereka, itu adalah tanda bahawa kehidupan kita sebenarnya LEBIH INDAH dari mereka,

4. BAIK mcm mana pun kita , pasti ada orang yang TAK SUKA...
BURUK mcm mana pun kita, pasti ada orang yang masih MENGATA...
Bersabarlah, itu kan lumrah hidup...

5. Teruslah berbuat baik, berkata baik, memberi nasihat yang baik. Walaupun tidak ramai orang mengenalimu, cukuplah Allah mengenalimu lebih daripada yang lain.

(^_~) Monolog Cermin Hati >>>> semoga hujung minggu ini lebih menyeronokkan.. so nisah pun ambil kesempatan ini untuk BW-BW ke tempat anda.. dah 2-3 hari dah tak jalan-jalan.. rindu la.. (>_<)

14 comments:

  1. duk rumah juga.. pulun jemur lipat kain baju... kejar cuaca panas.. kalau tak rugi

    ReplyDelete
  2. M dok lepak kat umah ja..Abah Khalish bz kat bendang di bukit temin tu..

    ReplyDelete
  3. KZ pun duduk rumah jer melayan blog!
    Sekejap lagi nak bawa sibongsu keluar bermain di taman.

    Benarlah kata pepatah melayu 'buat baik berpada-pada, buat jahat jgn sekali'!

    ReplyDelete
  4. lumrah hidup..ada suka ada tak suka..
    bersabar kunci utamanya

    ReplyDelete
  5. salam
    ahli ke 145 kat sini..salam kenal tuan rumah

    ReplyDelete
  6. slmt berhujung minggu..:) singgah uma sha ya,,hehe

    ReplyDelete
  7. monolog yang bermakna..salam hujung minggu :)

    ReplyDelete
  8. salam kak nisah...:)

    cma dtg dah hari ahad la... hehe3...
    tq for sharing..ringan pun.isinye berat tu..:)
    tq for sharing...

    hi3.. cma baru nk bw ni..
    mish mish you..:)

    ReplyDelete
  9. as-salam..duduk lepak d rumah..sambil layan NONA ;)

    ReplyDelete
  10. Betul apa yang nisah post kat atas tu.. sesungguh nya kita tidak lah sempurna.. tapi kita cuba dan berusaha utk menjadi baik..amin! org memang suka berkata dlm situasi apa pun..:)

    ReplyDelete
  11. Akak bukannya baik sgt Tp cuba utk berubah jd baik..In Shaa Allah

    ReplyDelete
  12. assalam nisah..jumpa lagi kita..

    ReplyDelete
  13. sy duk umah ngadap laptop tgk kabhi kushi kabhi gham

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email