Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Tuesday, January 1, 2013

Sempena Hari Terakhir Beliau


Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)

1hb. Januari, 2013 >> Nisah berkerja, cuti dah abis. Negeri-negeri lain sedang bercuti di hari ini sebagai Public Holiday kan, tapi ni Negeri Kedah hari ini bukanlah PH ye.. 

Sempena Hari terakhir beliau huhuhu..
En. Hubby telah di arahkan agar beroutstation di Negeri Cik Wan Kembang selama 5 hari (hehhe 5 hari je, bukan 5 tahun pun..)
beliau telah bertolak pada petang hari Khamis lepas bersamaan dengan  27hb. Disember, 2012 . Menaiki bas malam Jam 9 mlm bertolak dari Kuala Perlis. memandangkan hari yang sama pn wifey sedang menghabiskan cuti tahunan, jadi pn wifey mengambil kesempatan sekaligus keberkatan & keredhaan serta pahala yang berlipat ganda untuk membuat bekalan sepanjang en. Hubby berkerja di sana dengan menghidangkan masakan kegemaran beliau pada tengahari tersebut
(wahhhhh ayat kat atas ni mesti terasa macam nak moonntaaaahhhh kan) >> mengada-ngada di situ !!

presentation yang pertama:

Sambal Udang, kegemaran EN. Hubby, gigih juga Pn Wifey mencari petai. Tapi sayang, petai xde..

Masak Lomak Cili Api >> Si Ikan Siakap.. Ikan siakap ni balik2 org buat stim, 3 rasa, bakar. tapi pn Wifey olah sikit, sebab dah jemu makan menu kat atas. maka terhasillah Ikan Siakap Masak Lomak Cili Api. Pon Sodap jugak >> yg ni feberet Pn Wifey sendiri hihi

Kacang Panjang Goreng. memang sengaja buat tak berkuah, sebab menu kat atas dah ada kuah kan, yang ni goreng-goreng aje. apa name resepi ?? oohhh tiada jawaban dari Pn Wifey, sebab yang ini kucampak2 aje.. Ada tauhu, Sos Tiram, Sos Ikan....
Pada petang rabu tu, Pn Wifey tak masak. En Hubby belanja makan KFC. ni gara-gara nak try Shrimp yang ranggup tu.. apekah rasenye ..

kami order xtra Ala Carte Shrimp tu . maklumlah mana cukup 3 ekor kat perot kami yang moonnceettt ni kan...

Bila hari Jumaat menjelma, Pn Wifey terasa nak makan kek pulak


dengan gigihnya ahkak pun pergi la SR, sesampai je kat SR, terus akak minta Turkish Indulgence.. yang ni 1st time rase. Memang sodap. mau nye tak sedap sepotong je RM10.00 mak jemahhh ooiiiii, makan punye pasal kubayar & ku telan juga sampai habis.. Superbbb!!

(^_~) Monolog Cermin Hati >>>> dah-dah la tu ahkak cite pasal makan. kalau nak ku susun makan-makan sepanjang en Hubby xde ni, mau aje korang naik menyampah tengoknye. xde kerja lain yg nak kubuat, selain dari makan-makan-makan aje lah kejenya.... abessss mana badan ku tak serupa BEYON.. (kata suamiku nan satu itu) muahhahaha...
hah !! korang makan ape pulak ??




13 comments:

  1. Hehehehe, makan jangan tak makan kak. Selagi terasa nk makan teruskan =)
    ~Salam 2013 kak,

    ReplyDelete
  2. Kak zan ingat nak diet 'sikit' la tahun ni sebab 2 pasang sluar jeans dah ketat..wahahaha..tapi tengok kek tuuuu...

    ReplyDelete
  3. selamat tahun baru..pemandangan yang menyelerakan di awal tahun..

    ReplyDelete
  4. cantek blog....
    dah follow sini dh...
    kalau x keberatan jemput la singgah
    http://karukordjagaus.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. sedapnya...
    happy new year & salam kenal ;)

    ReplyDelete
  6. hehe..
    habiskan je ;)
    paling suka udang sambai tu ;)
    peberet ciksu ;)

    ReplyDelete
  7. Yummy! Happy New Year Nisah :)

    ReplyDelete
  8. wahhh...sedapp nya! pandai nya Nisah masak..kalah akak dik oi...hihi..
    untung hubby dpt isteri pandai masak kan..:)

    ReplyDelete
  9. Makan2 Day la tu yek.. Udang tu mmg best kan Nisah..skit2 mana cukup..ha ha..

    ReplyDelete
  10. pemandangan yang bergelora di malam hari membuatkan perut kak intan berkeroncong...adehhh

    ReplyDelete
  11. salam kak nisah...
    sungguh rajin & baik hati wifey ni la.. hehe..
    alhamdulillah..byknye akk msk.. seronok ni klu cma jadi jran sbelah umah! hihi...

    semoga semuanya selamat pergi dan pulang ye..

    nk kek ckit..... :p

    ReplyDelete
  12. sdpnya..kfc tu yg paling sdp hehe

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email