Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, December 14, 2012

Apasal La Aku Malas Solat

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)


Apasal la aku malas solat, 
Allah bagi aku jasad siap dengan bayang-bayang, 
Bukan ke lebih beruntung daripada tiang, 
Berdiri tanpa roh malam siang… 

Apasal la aku malas solat, 
Kerja dah best keluarga pun dah senang, 
Negara pun dah aman tidak lagi hidup berdagang, 
Takkan lima minit lima waktu aku tak boleh luang.. 

Apasal la aku malas solat, 
Allah kasi otak supaya aku tak bangang, 
Allah bagi ilmu boleh fikir susah senang, 
Allah kasi nikmat kenapa aku tak kenang… 

Apasal la aku malas solat, 
Main bola aku sanggup sampai petang, 
Beli tiket konsert aku sanggup beratur panjang, 
Apa la aku ingat masuk syurga boleh hutang…? 

Apasal la aku malas solat, 
Aku kena ingat umur kita bukannya panjang, 
Pagi kita sihat petang boleh kejang, 
Nanti dalam kubur kena balun sorang-sorang…. 

Apasal la aku malas solat, 
Seksa neraka cuba la aku bayang, 
Perjalanan akhirat memang terlalu panjang, 
Janji Allah Taala akan tertunai tak siapa boleh halang!!! 





(^_^) monolog cermin hati >> # entri ni xde kena mengena atau ingin mengenakan siapa-siapa, ia sekadar entri biasa-biasa.. jangan pula ada yang terasa 




16 comments:

  1. tu lah kenapa masih ramai yang malas...sedangkan dia diberi nafas percuma

    ReplyDelete
  2. Akak pun kena baiki diri.. kdg2 rasa malas tu dtg dlm diri..hasutan syaitan sbnr nya.. mudah2 an kita menjadi insan yg lebih baik..
    TQ utk peringatan ini Nisah:)

    ReplyDelete
  3. terbaik.. entry ini mengingatkan pada yang sentiasa terlupa.. :)

    ReplyDelete
  4. bagus... saling ingat mengingati... tq..

    ReplyDelete
  5. bagus entri nie...

    laksa kak su dgn jeti tak bape nak jauh sangat ;)

    ReplyDelete
  6. salam kak nisah..
    alhamdulillah..
    terima kasih krn mengingat kan :)

    muhasabah diri..

    ReplyDelete
  7. @Tihara
    ramai yg leka kak..
    ilmu telah di beri, terpulang lah jalan mana perlu di pilih :)

    ReplyDelete
  8. @aTieYusof Family
    perasaan malas tu kan, memang selalu ada tau.. kdg2 nisah pun terbabas.. apepun kena lawan jugk syaitan2 ni hehe

    ReplyDelete
  9. @izfanora
    kite manusia yg sentiasa terlupa :)
    ingatan buat kita bersama :)

    ReplyDelete
  10. @NORSHAHFEZA HAMSAN
    erkkkkk selama ni, tak terbaik ke ?? muahahhaa

    ReplyDelete
  11. @adyna
    terima kasih..
    ada rezeki nisah akan cari laksa kak su tu..

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email