Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, December 19, 2012

Bila Musim Durian Pun Tiba

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)

ini kisah xde kena mengena dengan gosip gosip mak jemah
tak pulak berkaitan dengan apek jual durian tu.
 cume nak menyibuk hal-hal orang dengan durian masing-masing..

bila musim durian tiba
macam-macam ragam orang makan durian kita tengok.
terbaru sekali, duk sibuk orang heboh kan "Durian Crepe"

walaupun ramai jugak yang tak meminati durian ni, (mungkin sebab bau yang kurang menyenangkan) tetapi Raja Buah ini tetap bertahkta di hati setiap pencinta tegar nya. (termasuklah ahku ini)

ada pulak jenis manusia yang tak makan durian, 
tapi tempoyak bukan lagi die mencicah kan !! itu lah ragam kita..

ada orang kate , bila musim durian ni, takkan puas makan durian kalau :
  • tak buat bubur durian (serawa durian)
  • makan dengan pulut
  • buat kek durian
  • perap buat tempoyak (tahan lama sketkan)
  • makan dengan roti

 ada jugak yang tidak puas menikmati durian jika >>>
TIDAK MAKAN DENGAN NASI PUTIH
hah !! macam tu sekali ??

tetapi, puan blog jugak ada definisi musin durian jugak.
iye..
Mrs. Idham ni, tak kan puas menikmati durian jika tidak makan durian sebanyak 5 biji sekali hadap. muahahha
bila dapat makan 5 biji durian sekali hadap, barulah puas dan boleh bersenang lenang , berhati gembira selepas itu.

dan selepas itu, maka berbotol botol air Spritzer di teguk semata-mata nak hilangkan rasa panas badan. 
hah hambek !! padan muke.

tetapi, nak buek macamana, kalau nama pun FEBERET. sanggup ku panas badan, 
asalkan KEPUASAN tercapai !!!


(^_^) monolog cermin hati >> saya nak makan durian lagi, boleh tak belanja !! nak durian siam pulak ..




4 comments:

  1. sy suke mkn durian mcm tuh aje atau buh dlm bubur kcg..sedapnye...nyum3

    ReplyDelete
  2. @Mimie
    yank.. akak suke makna durian tp sayang akak tak suke bubur kacang, jd memang tak mkn kalo durian duk dlm bubur kacang hehhe

    ReplyDelete
  3. dah makan dah tapi takleh makan banyak2 muak pulak

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email