Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Saturday, December 1, 2012

Jangan !! Jangan !! Jangan !!!

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)
banyaknya jangan kan????
ni ha... bawah ni banyak jangan, sila baca jangan tak baca

Jangan ditanam padi di seberang
Jangan menghuma di puncak bukit
Jangan tak kenang budinya orang
Jangan dilupa walau sedikit

Jangan di daki Gunung Tahan
Jangan pergi tanpa teman
Jangan lupa kasihnya tuhan
Jangan bersedih menerima ujian

Jangan jadi rindu bayangan
Jangan rasa selalu dipendam
Jangan dibiar marah berpanjangan
Jangan disuburkan benci dan dendam

Jangan dilupa kasih sayang ibu beri
Jangan jadi Tenggang tak mengenang budi
Jangan ditangisi nasibnya diri
Jangan dikesal apa yang terjadi

Jangan berenang dalam perigi
Jangan dibuar air di baldi
Jangan dikenang yang sudah pergi
Jangan dirindu orang tak sudi

Jangan duduk tepi jalan
Jangan duduk di atas batang
Jangan dirindu kepada bulan
Jangan ditanya ke mana bintang



(^_^) monolog cermin hati >> jam telah menunjukkan pukul 03:41am, mengapakah mata tidak berasa mengatuk, berfb sudah, berblog sudah, bertweet pun sudah. lagi apa ?? yang wajib sudah, yang sunat pun sudah .. sudah sudah lah..




7 comments:

  1. jangan tak tidur lagi kak nisah,hahahahha

    ReplyDelete
  2. @NORSHAHFEZA HAMSAN
    akak dah bangun dah dik.. haishhh dah pening kepala akak ni

    ReplyDelete
  3. ye .. jangan lupe betul kan ye dik ekeke .. ;)

    ReplyDelete
  4. huhu..nukilan di pagi bute...

    suka part yg last tu.. 'rindu merindu & jgn ditanya' awwww.. :p

    akak belum tidoq ja jwpnnye tu.. hihih..

    ReplyDelete
  5. @ieda
    okay kak, InsyaAllah nisah x lupe.. cumekdg2 bz je sket.. :)

    ReplyDelete
  6. @♥ Cmª shIemª ♥
    tu lah dia cma..
    bile tak mo tido, mula lah merepek meraban ...

    last2 akak tido pukul 4.10am...
    bgn pagi kepala ting tong :)

    ReplyDelete
  7. betul tu.. jgn.. jgn.. dan jangan

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email