Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, December 21, 2012

Surah Al-Ahzab Ayat 59



Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)

Firman Allah s.w.t. yang bermaksud:

“Wahai Nabi, katakan kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu, dan isteri-isteri orang mukmin, ‘hendaklah mereka melabuhkan jilbab ke seluruh tubuh mereka. Yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali sebagai wanita baik agar mereka tidak diganggu. (Al-Ahzab:59)

(^_^) monolog cermin hati >> tiada secantik bahasa,
ku gubah lalu menjadi lagu !!
(memang xde kena mengena dengan Firman di atas !!!! )




7 comments:

  1. Tapi fesyen sekarang, tudung tak lepas dada pun..singkat jer..

    ReplyDelete
  2. samalh kita menjaga...tudung kita....pakai yg labuh...yg bertingkat tingkat pendek tuu...buat pakai belah dalam jer...pakai shawl kat luar agar labuh kan...

    ReplyDelete
  3. Sama2 la kita menjaga ya Nisah...

    ReplyDelete
  4. @Norhaizan hakim
    .. sekarang org cume sibuk ikut trend aje.. yg pntg up to date katanya.. (^_~) Allahualam

    ReplyDelete
  5. @izan mama mia
    setuju kak izan.. kita ada pilihan, maka pilihlah yg lebih baik....

    ReplyDelete
  6. salam kak nisah..
    huhu..kadang terkene jgk kat diri sendiri ni...

    insyaAllah.. pegang konsep "pakai tudung x wajib, MENUTUP AURAT tu yg wajib"

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email