Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Monday, December 3, 2012

>>>>>> <<<<<<<<< (biarlah kan !! )

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)

hurmm.. mood ??
>> tak berapa ke laut, dan juga ke darat . 

saye ni manusia biasa je.
ada perasaan. pernah rasa marah . rasa geram . sedih . gembira  . ketawa . 
semua lah rasa ada .. sebab saya ni manusia. bukan Makhluk Asing !!

saya diam. tak semestinya saya takde jiwa.
saya diam sebab saya dah bosan kot , tak pun saya dah malas .
tak pun saya rasa ..... (xde rasa dah !!)

jangan lah ambil kesempatan bila saya buat tak reti
jangan lah di ambil kesempatan atas kesabaran saya.
jangan buat begitu .
dunia ini ada hukum karma .
saya tidak menyumpah , saya tidak berdoa, saya tidak meminta .
tetapi saya risau, 
risau jika suatu hari nanti awak jatuh tertiarap, tak mampu nak bangun balik. ??
sebab awak kan manusia biasa macam saya jugak !! 

tiada beza pun, yang beza antara kita adalah Dosa & Pahala, Syurga & Neraka . 

berhentilah buat semua perkara yang melalaikan..
hidup ini kita tak tahu bila berakhirnya.



(^_^) monolog cermin hati >> saya sayang kamu, seperti saya sayang orang-orang lain, kerana kamu saudara islam saya, kerana kita akan berjumpa "di sana" . jadi saya tak mahulah menyimpan sebarang perasaan dendam terhadap mu . tetapi.  dunia ini bukan saya seorang sahaja . dan bukan semua orang boleh menerima sikap kamu.  berhati-hatilah 




14 comments:

  1. akak ku sayang,,ok x ni? ala jgn mrh2 kak, nnt dah xcomey,nnt saye comey sorang2 jek cane?

    ReplyDelete
  2. banyakkan bersabar nisah
    selagi kita hidup nie macam2 jenis manusia kita jumpa ..
    selagi nisah leh sabar , sabar ye dik
    kalau dah x tahan jumpe je org tuu .. terangkan perbuatan dia menyakitkan hati nisah .. insyaallah allah aka beri jalan .. ;)

    ReplyDelete
  3. manusia ni mcm2....bagi hint pn kdg2 wat xreti....sabar je la selagi blh bersabar...

    ReplyDelete
  4. @NORSHAHFEZA HAMSAN
    lalink....
    heheh org comey mcm akak, mane boleh marah !!
    nanti muke tak bolat kan..

    >> akak terasa je dik !!

    ReplyDelete
  5. @ieda
    terima kasih kak, sedaya upaya untuk meletakkan rase sabar tertinggi dlm setiap keputusan.... :)

    ReplyDelete
  6. @Aishah Jahirah
    org skang x fhm dh bahasa hint2 ni..
    kena ckp dpn idung die (itu pon x confirm die paham kan !! ) hehhe

    ReplyDelete
  7. banyak2 sabar ye kak..biasalah tu bila dok ngan macam2 ragam..

    ReplyDelete
  8. @mia izzati
    (^_~) terima kasih dik, akak manusia biasa. memang ada byk kelemahan...

    ReplyDelete
  9. kdg kita sentiase jage hati org.. tp hati sendiri yg perit.. tp yakinlah... kebahgiaan itu pasti ade..

    ReplyDelete
  10. Lumrah MANUSIA ini mmg begitu..

    akak byk2 bersabar ye.. mrh2 nnti kene kjar ngan angse... hihi..

    ReplyDelete
  11. Sabaq ja la banyak2...nanti stress plak kalau dok pikiaq sangat..

    ReplyDelete
  12. @rohayu osman
    kan.. selalu terjadi mcm tu..
    kekuatan & ketabahan sgt memrlukanjati diri yg kuat :)

    ReplyDelete
  13. @♥ Cmª shIemª ♥
    ye lah Cma, manusia kan... suka ati je nk buat apepun :)

    hahahha akak kalo marah, angsa tu yg akak geget geget tau !! huh !! garang tak akak?

    ReplyDelete
  14. @Si Matatajam
    kan M kan..
    skang dh x pikir dh.. lantaklah kan...

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email