Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Saturday, December 15, 2012

Wajah Kesayangan Ummi

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)


ini entri *Autopublish
sepanjang minggu ni , nisah takde laptop.
en hubby dah bawak ke outstation.
jadi semua entry, BW di buat semasa berada di opis
malah entri ini juga di taip di opis.

hujung minggu ni, tak dapat nak BW kawan-kawan
mesti korang rindu nanti kan dekat Nisah kan..

tak pe, nisah faham keterpaksaan rindu anda itu 
hehehhe
oleh itu, jika rindu 
jangan lah segan silu untuk meninggalkan jejak anda di ruang komen.
hari isnin, nisah balas kerinduan yang terbuku tu ye...
  
oleh yang demikian, nisah telah bersungguh-sungguh mengedit gambar2 anak-anak nisah.
sila lah cuci-cuci mata melihat mereka yang comel ini ... 
<>
<>
<>
<>
<>
<>
pernah diminta untuk di jual kepada Kedai Haiwan hanya kerana Mimau mempunyai 6 Jari.. dan mempunyai 7 kuku. Muke Brutal, tapi manja nya.. adoiiiiii letih ummi nak membelai...

Meme, satu hari entah berapa beliau menjilat-jilat jari kakinya, tak cukup kaki dia, kaki ummi pun dia jilat jugak. x ckp kaki ummi, kaki abi pun die layan jugak. abis kaki, die jilat bulu2 adik beradik die jugak.. ini budak APTB


ini lagi satu budak, TOMO.. paling kuat makan, paling kuat tido.. kalau ummi tak jumpe die dalam umah. ummi cume goncang2kan balang makanan .. confirm die terus datang kat ummi, and terus baring atas kaki ummi. hahah senang tak umpan die?  setakat ni, dia paling GUMUK... kulit pun berlapik2..  bulu gebu & panjang. 


Yang manis , yang ayu. inilah TAMI, susah nak dengar suara nya.. suaranya pun manja2 je.. susah nak bergambar dgn Tami, asyik berlari je.. Ni kesayangan Ummi,, sebab ? ini kan satu2 anak Dara ummi, mesti lah sayang lebih. Tapi, walaopun nampak baik, die lagi lagi ganas dr abang-abangya. kuat geget ini budak. jari sama macam Mimau, cume tak berapa nampak sebab bulu Tami ni gebu-gebu sket.. 


Adik... nama manja dari ummi, tapi nama penuh dia Ola, anak jantan yang ke empat. dulu, masa Ola di lahirkan, dia ada lagi kembar 3 orang, tapi telah meninggal dunia. ummi sempat selamatkan Ola aje. sian Ola xde kembar. nasib baik ada abang-abang & kakak yang sentiasa bermain dgn dia. tak delah die sunyi kan...


BELUM HABIS LAGI..
ANAK-ANAK UMMI ADA LAGI TAU 7 EKOR,
BARU JE LAHIR  PADA 09.12.2012

<>
<>
<>
<>
NI DIA..





belum ada nama lagi, tunggu mereka besar sikit.. 


di sebalik sebuah kehidupan..
ibu ini telah mengendong anak-anak selama 65 hari..
tanpa rasa jemu, 
sesekali terdengar keluhan yang terlepas..
sesekali ternampak 
nafas yang tercungap....
menjadi tak keruan saat kelahiran tiba..
mencari arah, mencari tempat untuk melahirkan anak yang telah dia bawa.
walau pun sekadar seekor kucing..
Ye, kucing kampung.. kucing yang pada awalnya datang berteduh
kini telah menjadi sebahagian dari kehidupan kami.
tanpa banyak ragam.



Meowwww..
inilah wajah yang telah melahirkan anak-anak yang senang di urus,
adakala keletahnya mencuit hati, adakala membuatkan ummi naik hangen,
sesekali Abi babab montot
itu lah, mereka....
Makhluk ciptaan Allah, di tumpangkan bersama dengan kita di Bumi ini
selagi hayat di kandung badan
selagi nafas berhembus tenang...
(^_^) monolog cermin hati >> hakikatnya, hanya emak sahaja yang akan memuji anak-anaknya comel, walaupun tidak comel. kerana, hati emak kan lembut. jadi kalau anda rasa anak-anak nisah ni tak comel jangan berani nak kutuk2 depan emak mereka ni. PADAH lah jawabnya. Amacam, ada takut ka ??? 




18 comments:

  1. banyaknya kucing Nisah...manja semuanya...takde nampak muka garang...mesti tuan dia pun manja cam kucing tu..hehehe

    ReplyDelete
  2. waa ramainya anak dia..ramainya kucing2....suka tgk.teringat pulak lalang, dah lama tak datang umah....belang2 dah sama dah tu...

    ReplyDelete
  3. wow byk betul..sygnya skrg x berpeluang lg nak bela kucing =(

    ReplyDelete
  4. semua pun comel-comel... cantik bulu kaki.. mcm stokin...

    ReplyDelete
  5. Salam kak nisah…

    aa…meowww yg shomelssss..

    hai mimau… rezeki tu ade 6 kaki 7 kuku untng akak :)
    hai meme..stokin jari awak cute! Allolo… meh jilat2 tgn cma sekali meh.. :p
    Hai tomo… alahai… geram tgk idung die..rase nk picit2.. meowwwwrt :p
    Hai tami… bulu awok gebunye..mesti best peluk :)
    Hai Ola..uuu..pjg sungguh kuku die.. kene cakau best ni :p

    Kak… yg baru beranak ni ape nmenye? Tami ke? Eee… geram tgk anak2 comel tu.. picit blh? Miahahaha…

    Akak mmg seorg yg penyanyang.. :)

    ReplyDelete
  6. kak nisah, yang paling comel yang ala ala pakai stokin tu,hihihihi

    tp ade kucing tu mukenye stim jek,hahahahaha

    ReplyDelete
  7. Wahhh kucing2 anda sgt adorable! Bole jd kesayangan semua ni...

    www.mynameadnin.blogspot.com

    Blogwalking!

    ReplyDelete
  8. comel2 nya anak2 kucing tu..
    baik jew muka..
    hehe sama cam tuan nya pasti seorang yg penyayang ..:)

    siggah n follow sini 104

    ReplyDelete
  9. @Ummiarissa Mahdi
    hehe banyak , dulu bela ibu je.. sekali ibu die beranak.. hahha beranak pinak terus..

    tuannya manja sket2 je.. hehhee

    ReplyDelete
  10. @Aishah Jahirah
    anak die memang ramai..

    ke mana lalang pergi ??
    lalang tu kucing luar ye..

    ReplyDelete
  11. @Masya
    hehe cantikkan, nisah pun suke main kaki dia..

    ReplyDelete
  12. @♥ Cmª shIemª ♥
    W'salam yang..
    wah berani nak picit anak-anak ahkak. picit ahkak dulu, dah berjaya picit akak, br boleh picik anak-anak ahkak tau !!!
    muahahhaa

    ReplyDelete
  13. @NORSHAHFEZA HAMSAN
    comel erk... berkenan ke?
    hantaran murah je, rm5k serba satu. kualiti bagus. teruna lagi. mau ka????
    muahahaha

    yg muke stim tu, muke nak tido.. tp ummi suh bukak jugk mata, mau tangkap gambar hehhee

    ReplyDelete
  14. @ad_nin
    heheh memang kesayangan kami sangat-sangat...

    ReplyDelete
  15. @mama_saly
    hehe mereka memang baik..
    notty nye sekali sekala je...

    terima kasih ye, nanti datang lagi :)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email