Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Thursday, December 13, 2012

# Sapeeja , Inikah Dia Yang Awak Maksudkan ???

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)


Menemui adindaku Sapeeja yang tercinta,
 maafkan kanda kerana telah Hashtag namamu nan indah itu di ruang tajuk entri kanda.

Dinda ku sayang, setelah berpurnama kanda mencari makanan ini, 
entah bagaimana kanda terjumpa Snack ini sewaktu kanda sedang mengintai2 rak rak di kedai sebelah. Untuk pengetahuan dinda, kedai sebelah kanda itu di miliki oleh Orang Thailand, maka dengan tidak semena-menanya  telah kanda temui makanan ini.

Dinda, tujuan kanda menyebut-nyebut namamu itu,
tidak lain tidak bukan, hanya untuk dinda confirmkan bahawa 
gambar di bawah adalah sama seperti yang telah dinda ceritakan di >>>>





Jika benar, maka kanda telah berjaya memperolehinya sekaligus telah menikmati kesedapan snack ini.. 
Dengan Lafaz Bismilllahirahmanirahim... & lafaz Alhamdulillah, kanda telah selesai menghabiskannya sebungkus dalam masa 15 minit ..
Aaaaamin..........



(^_^) monolog cermin hati >> saya kekenyangan sewaktu ini.. sudah seperti ular sawa melingkor je....




17 comments:

  1. salam kak nisah..
    huhuhu..sampai hati dirimu tidak menyimpan walau secebis utk diriku.. huk2...majuk la.... huuuuuuu..

    :p

    cma ngah mam kepok gak ni.. miahaha..

    ReplyDelete
  2. Kakcik sedang kelaparan walaupun dah makan nasi bersama ikan dan sayur tengahari tadi. :)

    ReplyDelete
  3. @Adriana
    eerrr sedap jugak. hahah pasal sedap tu jugak akak dh abiskan dgn serbuk2 nye sekali hehe

    ReplyDelete
  4. @Norhaizan hakim
    alaaaa KZ, lupe nak jemput akak, hehe makan sedap tak boleh toleh kiri kanan hehhee

    ReplyDelete
  5. @♥ Cmª shIemª ♥
    w'salam cma ku shayang..
    akak telah menyimpan utk dirimu, namun kerana rindu yang membara terhadapmu, telah akak habiskan dalam tidak sedar ku..


    wahhhhhhhh .......

    ReplyDelete
  6. @Kakcik Nur
    kak cik, nanti petang beli pisang goreng ye, makan bersama denga kopi o panas atau teh o panas. sedap !!

    ReplyDelete
  7. mana mau carik?







    siam kah? hehehe

    ReplyDelete
  8. @NM03
    menurut sapeeja, die beli kat padang besar. tapi nisah jumpe kat kedai sebelah opis nisah hehehe

    ReplyDelete
  9. wahai kekanda ku kak nisah yg disayangi,,hahah maafkan adinda kerana lambat merespon entry ini,,

    iya, betul lah keropok itu,,tahniah buat kekandaku kak nisah yang telah berjaya menemuinya,hahaha

    amacam?sedap kan?mkn sebungkus pon tak cukup kannnnn,,

    *sori aritu jnji nk pos kt kak nisah kan, tapi belum g pdg besar,,

    ReplyDelete
  10. @Si Matatajam
    sedap jugakla M,
    nisah beli kat kedai yang sebelah Mitsubishi tu..

    ReplyDelete
  11. @NORSHAHFEZA HAMSAN
    dinda ku peeja.
    memang sedap lah, sesuai lah dengan harganya rm3.50 sebungkus. lebih mahal dari potato chips muahahha. makan punye pasal rm10 ahkak bayar hahhaa (ateee mana badan tak macam beyon kan )


    peeja, akak tak kesah la lalink.. akak mmg tunggu pun peeja g sana. tp kebetulan akak terjumpe, akak beli je la..

    ReplyDelete
  12. hahahah xkenyang kan kak nisah, tu yang kena beli lebih tu,,hahah beyon2 pon xpe, jnji xkacau org n hepi, yedak??

    ok2 nnt saye terjah pdg besa saye halo2,hihih ke saye kirim kt akak pulak.hahah kate sebelah opissss

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email