Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, November 23, 2012

Dan Apabila Jumaat itu Kembali Lagi..


Aku memohon kepada Allah untuk menyingkirkan penderitaanku. 
Allah menjawab, "TIDAK, itu bukan untuk Kusingkirkan tetapi untuk kau mengalahkannya"

Aku memohon kepada Allah untuk menyempurnakan kecacatanku. 
Allah menjawab, " TIDAK, jiwa itu adalah sempurna, badan hanyalah sementara"

Aku meminta kepada Allah untuk menghadiahkanku kesabaran. 
Allah menjawab, "TIDAK, kesabaran adalah hasil dari kesusahan. Ia tidak dihadiahkan, ia harus dipelajari"

Aku meminta kepada Allah untuk memberiku kebahagiaan.
Allah menjawab, "TIDAK, Aku memberimu berkat, kebahagiaan adalah bergantung kepadamu"

Aku memohon kepada Allah untuk menjauhkan penderitaanku.
Allah menjawab, "TIDAK, penderitaan menjauhkanmu daripada perhatian duniawi dan membawamu dekat pada-Ku"

Aku meminta kepada Allah segala hal sehingga aku dapat menikmati hidup.
Allah menjawab, "TIDAK, Aku akan memberimu hidup sehingga kau dapat menikmati segala hal"

Aku meminta kepada Allah membantuku mengasihi orang lain yang kukasihi seperti mana Engkau mengasihiku.

Allah menjawab, "Akhirnya kau mengerti, HARI INI ADALAH MILIKMU JANGAN SIA-SIAKAN. Bagi dunia kamu, mungkin hanyalah seseorang, tetapi bagi seseorang, kamu adalah dunianya".




(^_^) monolog cermin hati >> bukankah Allah Maha Mengasihani ??




8 comments:

  1. bile kite memohon pada yg mendgr rintihan kite.. insyaallah dikabulkan..

    ReplyDelete
  2. @Masya
    Amiinnnn.. betul, jangan berhenti berdoa (^_~)

    ReplyDelete
  3. amin..hope kita jgn berhenti untuk berdoa..moga allah mndgrnya..

    ReplyDelete
  4. kak nisah ku sayang,,

    yup betul tu, moge harini hari kita tak sia2 dan lebih baik dari semalam dan seterusnya =)

    ReplyDelete
  5. hhuhuh..pada allah selayaknya tempat mengadu..

    amin2...

    ReplyDelete
  6. @NORSHAHFEZA HAMSAN
    duhai lalink.. panggilan mu pada ku, sungguh meruntun Qalbu.. hahhaha, ayat x hengat kan ?? semalam adalah sejarah, jika semalam ada kesilapan, maka perbetulkan ari ni, semoga esok akn lebih baik :) hahahha (mcm xde kena mengena je gan komen lalink tu kan.. )

    ReplyDelete
  7. @♥ Cmª shIemª ♥
    ya la lalink.. kalau mengadu pada sahabat ni kadang2 menyakitkan ati jgkkan ....

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email