Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Thursday, November 22, 2012

Jangan Bersedih.....Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia




MAWAR

Mawar Pertama

Ingatlah, bahawa sesungguhnya Tuhanmu Maha Mengampuni orang beristighfar, Maha Pemberi taubat atas siapa saja yang bertaubat, dan menerima orang yang kembali kepadanya.

Mawar Kedua
Kasihanilah orang-orang yang lemah, nescaya anda akan bahagia. Berilah orang-orang yang memerlukan pertolongan, nescaya anda akan merasa puas. Rendamlah emosi anda, nescaya anda akan selamat.

Mawar Ketiga
Optimislah, kerana sesungguhnya Allah bersamamu, para malaikat memohonkan ampunan untukmu, dan syurga telah menunggumu.

Mawar Keempat
Hapuslah air matamu dengan berprasangka baik kepadaNya. Buanglah segala penderitaan dan kesedihanmu dengan mengingat segala nikmat Allah kepadamu.

Mawar Kelima
Jangan anda mengira bahawa dunia diciptakan untuk melayani seseorang secara lengkap, kerana pada hakikatnya tiada seorang pun di muka bumi ini yang akan mendapatkan semua yang diinginkannya dan terbebas dari segala macam kekeruhan.

Mawar Keenam
Jadilah seperti pohon kurma; tinggi cita-citanya, kebal dari penyakit, dan bila dilempar batu, ia membalas dengan buah kurmanya.

Mawar Ketujuh
Pernahkan kau mendengar bahawa sesungguhnya kesedihan itu dapat mengembalikan kenangan di masa lalu, dan sesungguhnya kegelisahan itu dapat membenarkan kesalahan. Maka dari itu, mengapa kau harus bersedih dan merasa gelisah?

Mawar Kelapan
Jangan anda menunggu datangnya bencana dan fitnah, tetapi tunggulah kedatangan keamanan, kedamaian dan kesihatan, insyallah.

Mawar Kesembilan
Padamkan api kedengkian di dadamu dengan memaafkan semua yang pernah berbuat salah kepadamu.

Mawar Kesepuluh
Mandi, berwudhu', memakai wewangian, dan bersiwak dengan teratur, merupakan ubat mujarab untuk mengatasi kepenatan dan kesempita.


MELATI

Melati Pertama
Jadilah seperti lebah, ia selalu hinggap di bunga-bunga yang semerbak dan ranting-ranting yang segar.

Melati Kedua
Jangan beri kesempatan kepada diri anda untuk menyelidiki kelemahan orang lain dan mencari-cari kesalahan mereka.

Melati Ketiga
Jika Allah selalu bersamamu,maka siapa yang harus engkau takuti? Sebaliknya, jika Allah menjadi musuhmu, maka kepada siapa engkau akan berharap?

Melati Keempat
Api kedengkian dan hasad selalu membakar tubuh, dan sikap yang terlalu pencemburu itu ia ibarat api yang membara.

Melati Kelima
Jika anda tidak mempersiapkan diri sejak hari ini, maka hari esok bukan menjadi milik anda.

Melati Keenam
Mundurlah dengan teratur dari tempat-tempat huru-hara dan persengketaan.

Melati Ketujuh
Bertingkah-lakulah dengan akhlakmu yang lebih indah dan cantik dari sebuah taman.

Melati Kelapan
Berikanlah kebajikan, nescaya anda akan menjadi manusia yang paling bahagia.

Melati Kesembilan
Biarkan urusan makhluk menjadi urusan Penciptanya, biarkan yang mendengki sampai mati, dan biarkan yang memusuhi terlupakan.

Melati Kesepuluh
Kelazatan sesuatu yang haram dapat menimbulkan penyesalan, penderitaan, dan hukuman.




(^_^) monolog cermin hati >> jadilah bunga apa-apa pun, 
ia tetap cantik dan berseri . 




10 comments:

  1. berdoa,boikot dan derma..save gaza
    www.the-simpleme.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. huhuh..so sweet..adekah saye diantara bunga2 tu... ??

    ReplyDelete
  3. wak pon sukak bunga melati jugakkks.. ahhKKas

    ReplyDelete
  4. @nurul
    InsyaAllah, sama-sama kite lakukan yang terbiak ye..

    ReplyDelete
  5. @♥ Cmª shIemª ♥
    hah mesti lah ade, adik akak ni kan budak baik kan kan kan...

    ReplyDelete
  6. @Wak Gelas™
    wak, bile tengok bunga melati teringatkan PONTIANAK, macamana ni?? ahaiiiiiii .....

    ReplyDelete
  7. kak nisah,,saye nk mawar ke9,,hhehehe

    ReplyDelete
  8. @NORSHAHFEZA HAMSAN
    hahaha teringat plak akak, pasal peeja yg berat hati nk maafkan org kan.. Mawar 9 tu kira mmg ngamlah kan... Xpe lah dik, doa byk2 supaya Allah lembutkan hati peeja ye.. dgn kuasa Allah xde yg mustahil yunk, 1 day akak yakin peeja mesti berubah kpd yg lebih baik.. (^_^)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email